USP – kā būt atšķirīgam, ja visi pārdevēji ir vienādi?

Vispārēji par mārketingu

USP – kā būt atšķirīgam, ja visi pārdevēji ir vienādi?

USP ir ierocis uzņēmējam, kas grib vairāk nopelnīt, mainoties, salīdzinājumā ar citiem konkurentiem.

USP no angļu valodas nozīmē Unique Selling Proposition.

USP vienkāršiem vārdiem sakot ir diferenciātājs, kas atšķir jūsu biznesu no visiem pārējiem biznesiem.

Šis diferenciētājs palīdz izcelties no pūļa un pasaka jūsu pircējiem, ar ko jūs esat īpašs. Tādēļ tas ir super svarīgi, lai katram uzņēmējam būtu savs USP.

Parasti, kad bizness sāk veidot savu USP, viņam vajadzētu atbildēt uz pāris svarīgiem jautājumiem. Lūk, daži no tiem:

1.) Kas ir jūsu biznesa stiprās puses?

2.) Ko mēs darām, ko konkurenti nedara vai nespēj darīt?

3.) Kā vienā teikumā mēs varētu raksturot jūsu biznesu?

4.) Kādas problēmas jūsu bizness atrisina?

5.) Kādas sāpes jūsu bizness novērš?

6.) Kādas vēlmes piepilda?

7.) Kāds ir jūsu biznesa mērķis 5 vai 10 gadu nākotnē?

Šiem septiņiem jautājumiem vajadzētu vismaz nelielu izpratni par jūsu USP un kā to izveidot.

USP vajadzētu izdomāt un tad uzrakstīt uz papīra, lai tā būtu jūsu acu priekšā vienmēr, kad jūs aizmirstat, ar ko jūsu uzņēmums ir atšķirīgs no konkurentiem.

Tad kāda jēga no USP?

Viena no galvenajām jēgām ir tāda, ka USP jums palīdzēs palielināt produktu cenas bez pretestības. Ir jābūt kaut kādam taustāmam iemeslam, kāpēc cilvēkiem vajadzētu pirkt jūsu produktus.

Piemēram, ja jūs esat ābolu tirgotājs un uz ielas ir vēl vismaz 10 ābolu tirgotāji, kā jūs atšķirsieties? To var izdarīt, tikai, ja jums ir atšķirīgs produkts – ar savu USP. Varbūt jūsu āboli ir dabīgāki, saldāki, ilgāk uzglabājami, utt.

Jūsu uzdevums ir atrast diferenciētāju un attēlot to pircējiem, izdomājot savu USP!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *